torsdag 2. april 2009

Max Manus

Jeg mener at filmen Max Manus er svært bra. Jeg hadde allerede sett filmen 2 ganger da vi fikk se den sammen med de andre klassene på trinnet. Det var faktisk gøy å se filmen for tredje gang:) Jeg visste allerede hva som skulle skje og likevel gledet jeg meg som en liten unge som skal åpne gaver på julaften! Det er kjempe gode skuespillere med i filmen og effektene er noe av det beste jeg har sett på lenge. Aksel Hennie er en av favoritt skuespillerne mine og han gjør en svært god innsats i denne filmen. Han spiller hovedrollen som Max Manus og klarer virkelig å leve seg inn i det hele.

Jeg kjenner igjen flere av skuespillerne og jeg mener at alle gjør en svært god jobb. Jeg har hørt en del snakk og historier om Max Manus før og det var spennende å endelig få se historien oppe på storskjermen. Jeg liker faktisk alt ved filmen, den skaper et fantastisk bilde av alt som skjedde på den tiden. Dessuten liker jeg det faktum at alt i filmen har skjedd og at det ikke har blitt pyntet på sannheten.

Det var utrolig morsomt å møre regissørene bak denne flotte filmen. Det var gøy å få se hvordan de hadde satt opp noen av de scenene som ble gjort. En ting de fortalte gjorde meg spesielt interessert, og det var da de fortalte om nazist flagget. Under innspillingen av filmen, så hadde de faktisk valgt å henge opp et nazist flagg på toppen av Stortinget og dette gjorde svært stort inntrykk på enkelte som gikk forbi. Enkelte ble sjokkerte og andre gråt, det var hva de kunne fortelle. Spesielt gamle folk som opplevde krigen ble sjokkerte eller lettere rystet. Reggissørene holdt et bra foredrag og det var gøy å høre på:) Vi fikk en del informasjon om effekter i filmen og det var spennende.


Kilde til bilde:
(http://media.aftenposten.no/archive/00693/MAX_MANUS__Mkul3hov_693949a.jpg - Kjenner du igjen folka fra Max Manus i virkeligheten :) ? )

Ingen kommentarer: