fredag 3. april 2009

Vinterland




Vi skulle se en film i norsktimen og denne filmen heter Vinterland. Vi fikk beskjed om å skrive en anmeldelse av denne filmen, så derfor gjør jeg det. Jeg skriver mine egne meningen om filmen, men er ikke kritisk på grunn av sjanger. Filmen ble utgitt i 2007.

Denne filmen handler om en pakistansk mann som har flyttet til Norge. Han er ikke spesielt flink til å snakke norsk og alt han venter på er sin brud som han aldri har møtt før, men har hatt bekjentskap til i 1 år. Det virker som om de har veldig god kontakt og slikt, men når damen i hans liv dukker opp, går ikke alt som planlagt. Vår hovedperson Renas har et lite problem med denne damen som dukker opp i livet hans. Hun er nemlig ikke like tynn som på bildene han har fått av henne. Allikevel gifter Renas seg med denne damen som heter Fernersk. De krangler veldig mye og Renas er alltid nedlatende mot Fernersk og kjefter på henne for nesten alt mulig. Filmen byr på en del overraskelser og kan være morsom nå og da.

Jeg har også gjort meg opp en mening om denne filmen. Jeg synes rett og slett at den var kjempe kjedelig. Hadde det ikke vært for at vi var pålagt å se på denne filmen i norsktimen, så hadde jeg gått ut før midten av filmen. Som sagt kan den være morsom nå og da, men den er for det meste, dessverre veldig kjedelig. Og slutten virker på en måte litt dum, hvor du kan se Fernersk og Renas krype under dyna og at den gamle mannen som er med i hele filmen, fortsetter å gå nedover en vei. Slutten var rett og slett tåpelig og noe uforståelig.

Jeg har lagt ved et bilde av coveret på filmen:)

Kilde til bilde:
(http://www.filmweb.no/arthaus/multimedia/archive/00108/vinterland__poster__108497m.jpg) - Vinterland

Ingen kommentarer: