torsdag 2. april 2009

Min type filmer<3 !





Idag skriver jeg om mine egne filmvaner, om hva slags filmer det er jeg liker best. Jeg ser for det meste på grøssere. Grunnen til at jeg liker disse filmene så godt, er fordi at de skremmer meg litt nå og og det er spennende å være redd en gang i blant:) Dessuten så synes jeg ofte at dette er noen av de beste filmene som blir laget. Jeg ser på mye forskjellig, men dette er den absolutte favoritten.

Jeg foretrekker å se alle filmer på kino, for da får jeg et mye større bilde! Når jeg sitter i kinosalen så klarer jeg bedre å leve meg inn i filmen og da blir det bare enda bedre. En film kan jeg se hjemme alene, men jeg går svært sjeldent på kino alene og da kan jeg ha det gøy med venner når jeg ser film og da har jeg også noen å klemme i hånden hvis jeg blir redd ;D

En av de filmene jeg liker best, er en slags grøsser som heter «Den sjette sansen». Bruce Willis er hovedpersonen i denne filmen og en av de beste skuespillerne jeg kjenner til. Jeg synes at filmen er utrolig spennende. Jeg liker slutten best, den er utrolig bra, men jeg vil ikke fortelle hvordan den ender, jeg kan bare si at det er svært overraskende! Den overrasket meg ihvertfall :) !
(Over ligger det en et klipp av denne filmen)

En annen film jeg liker godt er «Pan's Labyrinth». Dette er en film som spiller mye på fascismen og tilbake i gamle tider. Det er en slags film som veksler mellom eventyr og virkelighet. Ei ung jente spiller hovedrollen i denne filmen. Filmen er ikke en direkte grøsser, men en slags blanding, det er ihvertfall en fantastisk fin film som jeg anbefaler på det sterkeste!
(Under videoen av «den sjette sansen» ligger det en slags musikkvideo til filmen)


Kilder:
(http://www.youtube.com/watch?v=nDOq_HY_rnU&feature=related) - den sjette sansen
(http://www.youtube.com/watch?v=96ju7754pXU) - Pan's Labyrinth

Ingen kommentarer: