onsdag 18. mars 2009

Reklameprosjekt for 1STA






I løpet av de to siste ukene, så har jeg og resten av klassen jobbet med et reklameprosjekt. Jeg vil bare åpne med å si at det har vært to fine uker, med en helt fantastisk gruppe. Det har vært en kjempegøy opplevelse å få være med på et sånt samarbeid.

Først og fremst ble hele klassen delt opp i 6 forskjellige grupper. Jeg kom på gruppe med Jonatan, Lars Adrian, Sindre og Thea. Prosjektet gikk ut på at vi skulle lage en reklamefilm eller en slags photostory om skolen vår, som altså er Sandvika videregående skole. Denne filmen skulle inneholde informasjon om skolen, men det var også viktig å gjøre en god jobb med virkemidler slik at vi kan rekke frem til målgruppen. I dette tilfellet var det neste års førsteklassinger på Sandvika vgs som skulle være vår målgruppe. Vi fikk vite at det hele var en slags konkurranse om å få til den beste filmen på hele første trinn innenfor studiespesialisering. Derfor skulle vinner filmen vises frem til de som begynner på skolen vår i første klasse etter sommerferien 2009. Slik at de nye elevene får informasjon om Sandvika vgs og får et godt førsteinntrykk.

I gruppa mi, startet vi først med å skrive manus. Vi kom opp med mange gode ideer og og tok senere en del av dem i bruk. Vi alle hjalp til å skrive manuset. Da det var ferdig, leverte vi det inn. Vi begynte så smått med filimingen allerede den første dagen.

Onsdagen uka etter, hadde vi en hel dag der vi kunne jobbe med prosjektet. Vi filmet og redigerte hele dagen. Vi brukte mye humor i filmen vår og vi har jobbet mye og hardt med prosjektet. Lars Adrian og Sindre var våre skuespillere i filmen.

Jeg mener at dette har to morsomme uker og at til slutt som en gruppe fikk til et veldig godt sluttresultat. Vi vant i klassen med beste film! Alt i alt er jeg svært fonøyd med samarbeidet og gruppa mi og jeg synes vi har en bra film. Jeg håper å få jobbe mer på denne måten i senere anledninger!

Ingen kommentarer: