tirsdag 16. desember 2008

Twilight


Dette er en bok jeg anbefaler på det sterkeste!
Er du klar for en bok med mye action, fart og spenning, så er nok dette boka for deg, men det er en fordel at du er litt interessert i sjangeren fantasy. Du vil nemlig møte på vampyrer, varulver og Gud vet hva den offentlige verden i denne boka egentlig skjuler.
Første spennende boka i en serie på 4 bøker av amerikanske forfatter Stephenie Meyer.

Kort om boka:
Boka handler om to 17-år gamle personer. Disse to personene møtes for første gang i en liten by kalt Forks i Washington Pennisula. Bella er den ene personen det handler om, alt i boka er fortalt fra hennes synsvinkel. Det handler nesten like mye og gutten Edward som hun blir kjent med, selv om man ikke han lese om hans tanker og følelser, så må man rett og slett bare stole på det han selv forklarer.

Bella og Edward forelsker seg etter en liten serie med uheldige hendelser. Problemene ser ut til å ordne seg, men de tar feil. Etterhvert støter de på enda en haug med problemer. Bella får også vite om en mørk hemmelighet som Edward bærer på.
Mer vil jeg ikke si, da ødelegger jeg litt av gleden til du som sikkert senere skal lese denne boka.

Bella og Edward:
Hun er veldig tynn og hun er både forsiktig og alltid uheldig. Veldig jordnær.

Han har spesielle øyne i gull, men disse kan også bli svarte til tider. Han har bronsefarget hår. Edward har umennesklig styrke og er svært rask.

Denne boka er svært spesiell for meg fordi jeg kjenner meg litt igjen i Bella. Forholdet som hun har til faren er nok litt likt hos meg. Dessuten kan jeg også være svært klumsete til tider. Jeg rett og slett elsker denne boka fordi den har et fantastisk språk og en slags magikk som bare driver meg lenger og lenger med inn i eventyrland jo lengre jeg leser. Jeg elsker å drømme meg bort og da er denne boka definitivt rette saken for meg:)

1 kommentar:

Alex sa...

Jeg syntes at du skriver kjempe fint, du bruker mange forskjellige ord osv. Og det at du kjenner deg igjen i boka er jo morsomt.
Jeg syntes anbefalingen var så bra at jeg faktisk har tenkt til å lese boken selv.

Nice)