tirsdag 14. oktober 2008

Mitt forhold til norskfaget


Jeg åpner med å si hva faget betyr for meg. Jeg mener at det er viktig å ha dette faget, for å kunne snakke språket sitt på en best mulig måte. Du må ha litt grammatikk og det er viktig å lære seg nye ord. Selv har jeg ikke akkurat noe spesielt forhold til faget, men dette er et av de fagene som jeg liker best og klarer meg sånn passe bra i. Jeg synes det er spennende å få utfordringer i faget og drive gruppearbeid med andre. Hva jeg synes er kjedelig, er å bli sittende foran skjermen og lese lange tekster da dette fremhever hodepine og kjedsomhet hos meg som leser.
Erfaringene tidligere fra faget har vært meget gode og jeg har som regel fått gode karakterer i faget, og mener at læren som jeg fikk fra ungdomsskolen var til god hjelp. Det vil nok bli annerledes og kanskje litt vanskelig å vende seg til norskfaget ved videregående skole, men jeg mener at dette er noe som kommer til å endre seg etterhvert og man vil vende seg til de nye omstendighetene.
Til slutt vil jeg si at bloggingen kan virke som en god ide, jeg tror vi alle vil ha godt av å ha et sted der vi kan skrive innlegg og gi litt meninger om forskjellige ting og jeg tror vi kan lære av å lese hevrandres blogger og kanskje vi blir bedre til å skrive. Hvem vet ?

Ingen kommentarer: